Etter 15 vintre i Sør Øst Karibia i båt kan mine helseproblemer nå sette en stopper for videre båtliv der. Har bedt en båtmegler i Martinique finne en kjøper av båten.  Tror dere i dette forum at båten passer dårlig/er uegnet i norske farvann? https://www.boats-caribbean.com/sailing-catamaran/one/catamaran-50-...

Visninger: 418

Svar til denne diskusjonen

Jeg har jo sett båten, men du kjenner den selvfølgelig mye bedre enn jeg gjør. Jeg tror den er godt egnet i norske farvann. Det man kan lure på er evt om det blir mer kondens enn i båter med sandwich skrog. Tror ikke egentlig det er særlig forskjell. Treverk isolerer vesentlig bedre enn plast uten sandwich. Kanskje også verdt å lure på er oppvarming for norsk sommervær... I Norge er det jo også mer vanlig å ligge ved brygge og mindre vanlig med anker, så vurder kanskje hvordan det funker der du evt skal ha den. 

Jeg tror ikke egentlig det ellers er andre kriterier for hva som egner seg her. Det er en solid og velfungerende båt. Jeg er usikker på hvor lett det er å selge den i Norge dog. Nordmenn har blitt voldsomt jålete og overfladiske. En nasjon av oppkomlinger uten smak. Det eneste som teller er blanke nye ting. DIn båt er en eldre design. Jeg tror det er adskillig mer interesse for det i Tyskland, Nederland, etc. Land med kultur som stikker dypere enn VG. Det er ikke alt som er bedre i Amsterdam, hvor jeg bor nå, men kultur og bevissthet på hva som er litt viktigere har de mye mer av her.

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår