Hei, vi er en familie som drar på langtur i midten av mai 2012. Vi skal seile til karibien og delta på ARC 25 november. Vi har to jenter på 14, samt en gutt på 4år. Er det flere som skal samme ruta?

Visninger: 3504

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Heisan.

Til orientering er vi en liten gjeng norske båter som ligger i Porto Mogan på Gran Canaria og noen av oss planlegger å seile til Karibien i November.

Første etappe til  Gran Canaria tok vi i høst. 

Med hilsen Jan og Kristin på QuietPlace

Da ses vi kanskje på ARC. Høres deilig ut og overvintre der nede :o)

Hilsen Siv og Bjørn Arne

 

Hei

Ser du sier dere kom ned der i høst og reiser videre neste høst, hvordan gjør dere det med å være mer enn 6mnd i EU med en non-EU båt ?

http://www.noonsite.com/General/EuropeanUnion/VAT

Yachts registered in EEA countries have six months sailing and six months in bond.

Hei, vi drar nå i midten av juni ut av Norge og drar fra Gran Canaria i slutten av november, så det blir under 6 måneder. Men var ikke klar over denne regelen..

Hilsen Siv og Bjørn Arne

Ikke så mange som bryr seg med slikt på canaria, skulle nervene komme i helspenn så er ikke Marokko og Agadir mer enn ett par gode døgn unna. Jeg har hatt min båt liggende i spansk (fastland og canarisk) farvann i drøyt 1,5 år før vi tok turen til Marokko. Ligger nå i La Linea ved Gibraltar og forventer tur mot det kalde nord i månedskifte mai - juni. Det ligger mange norske båter på langtid nede på canariholmene. Har ikke hørt om en kjeft som har hatt trøbbel med myndigheter der nede med disse reglene som de henviser til i noonsite. Så lenge en ikke roter seg opp i en eller slags næring eller noe annet "fant" så tror jeg de fleste kan leve greit der nede med sin utollede skute.   

Da treffes vi nok nedover i Europa :-) Vi starter omtrent på samme tid. Skal ikke delta i ARC, men krysse i likhet med dere. Om det blir Karibien eller Brasil vet vi ikke ennå... Bare to voksne ombord, men 7 barnebarn og mange tantebarn hjemme :-)

LK7969 Oda

sy-oda.net

Hei, nå har vi kjøpt satelitt telefon på nettet. Vi sees sikkert :o)

Hilsen Siv og Bjørn Arne

Hei

Vi er to familier som reiser fra Norge 4 juni. Våre barn er dog litt yngre. en jente på 5, en gutt på 1.5 og en gutt på 0,5.. Planlegger å reise innom middelhavet på vei ned til ARC 2012. Vi skal også seile videre etter karibien. Da sees vi nok både her og der

Hei, vi drar fra Fredrikstad først rundt 20 juni, men fra Mo i Rana 19 Mai. Vi har to jenter som skal fullføre skoleåret før vi drar. Vår båt heter Hakuna Matata. Vi prøver innimellom å få tid til å lage nettside, men den er ikke helt ferdig enda. Hva heter båten deres?

Hilsen Siv og Bjørn Arne

 

Fra Mo i Rana??

Jeg seiler opp til Mo i mai/juni 2012 fra Sverige. Er oppvokst på Mo. Hvis jeg rekker ned til Kanariöyene för hösten setter inn, vil jeg overvintre der. Kanskje ARC 2012.

Min båt heter SeaBird. HR39

finn.alsos@telia.com

/finn

Hei, startdato fra Mo er 19 Mai. Hvis du er på Mo innen da må du komme innom å hilse på :o)

siv.sivertsen@yahoo.no

Hilsen Siv og Bjørn Arne

Hei. Båten vår heter "Free spirit". vi skal også lage nettside, men ikke helt i boks med den ennå. Nå er det mye planlegging og fixing som gjenstår før avreise, men har el innsett at ikke alt kan bli helt ferdig.

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår