Hei .. er helt ny i seilegamet .. og dermed hiver jeg ut dette om noen har en mening om dette er et ok kjøp eller har jeg bomma heilt og betalt for mye ....

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?folderId=4035564&finnk...

Visninger: 897

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kanon båt som det ikke er mange av,  fab gikk konk da de laget denne båten,  Men de fleste har dypere kjøl  en det du har så den er neppe orginal.  Muligens har du mindre mast også.

hvor stor er storseilet dit ?

Jeg har en kjenning i england som har samme båten,  og den seiler meget bra.

her er et bilde av den da den var på besøk hos oss i Egersund 2005.

Vedlegg:
Den virker veldig solid bygd . Hvor dyp er orginal kjøl ? .
Masta er 20 meter .
Gleder meg stort til å få seilt den oppover .
Hvis det er noen her som har hadt lyst til en seiletur oppover fra Stavanger til trondheim så hadde det vært fint å fått med seg mannskap på turen.

Hvis du er ny og uerfaren med seiling, er dette et ganske "voksent" valg. Båten fremstårsom seilklar, i så henseende får du tilsynelatende mye båt for pengene. Jeg ville heller tenkt grundig over egen kapasitet, både mht håndtering/manøvrering og - ikke minst - løpende underhold. Denne båten vil ta deg, på godt og vondt. Er du klar for det, så du verden....

Hei!

Jeg skal ikke si så mye om prisen, men med de oppgraderingene båten har fått de siste årene så må dette være en grei pris! Min første båt var 50 fot og det gikk helt greit. Alle som hadde mindre båt mente at jeg ikke kunne håndtere denne alene! Men man venner seg til å ta seilene ned eller reve noe tidligere og når man legger til land så forbereder man seg med fortøyninger og fendere før man går til kai!

Jeg har til dags dato ikke kommet til land på grunn av at jeg har vært alene.

Lykke til, dette går bra.

Ja det tror jeg ikke blir noe problem med størrelsen, tror dette er bare et pluss med tanke på komfor. Vi er en familie på 6 så å kjøpe en på ca 30 fot bare vill bli å gå oppi hverandre og ommøblere hver morgen/kveld.
Håndteringen av en 30 eller 40 er vel ikke så forskjellig mtp rigging og seiling . Eller vedlikeholdet for den del.
Nei dette tror jeg blir bra :-)

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår