Hei, vi er 3 mann som har kjøpt en alo 33, den første 33 fotingen, altså støpebåten.

vi pusser den nå fra bunn og skal gjøres klar for seilas til island, avreise 5 juni.

vi skal seile innom shetland og færøyene.

jeg er kaptein ombord grunnet mest seilererfaring

johann scheving er maskinist / skogsmatros ombord grunnet mest el og maskin efraring

emil kjendlie er kokk/ skogsmatros

 vi mangler en 4 mann som må kunne litt av alt og helst ha en god del seilererfaring.

noen tips og triks? alt tas vell imot.

legger også inn noen bilder av prosjektet, vi har har holdt på i hele vinter, har diselvarmer inne i teltet så selv om det er minus grader ute har vi hat +10 inne i telter så vi har fått pussa å prima osv, begyner og bli klar til lakkering neste helg. h

FØLG med på prosjektet og reisene videre:)

https://www.facebook.com/groups/242598785919843/

Visninger: 543

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei.

Jeg skal over til Færøyene denne sommeren selv. Jeg seiler fra Fredrikstad 23.06, regner med å seile litt rundt omkring i 3mnd, har dere lagt opp noen reiserute ennå? Hvor lenge er dere på reisefot? Hvor på på Island skal dere?

 

Kanskje vi møtes underveis?

Andre

hei. ja det hadde vert kult! vi reiser fra holmestrand 5 juni, regner med å bruke 3-4 uker til island via shetland og færøyene. vi skal til en liten by helt på østkanten av island som heter neskaupstadur. hvis du er rundt om i de områdene rundt den tiden hadde det selvfølgelig vert morro å møtes.

Hvor starter dere Nordsjøkrysset?

 

spørs på vinden men håper å få lagt ut tidligst mulig. 

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår