Hei!

Seilerjente søker båt! Har båtførerprøven og VHF/SRC-sertifikat, pluss eid og seilt egen båt i fem år. Har erfaring som mannskap og kan skaffe referanser.

Jeg jobber nord i landet til langt utpå høsten, og får ikke starta på min egen langtur før neste år. Buhu.
Derfor søker jeg en båt hvor jeg kan være mannskap, bygge opp mer erfaring med lange havkryss og bidra til å gjøre både mitt eget og andres seileventyr best mulig!

Startet å seile via Sorgenfri(!), som mannskap på en båt fra Kiel til Falmouth. Det var så stas at jeg skaffet meg egen båt, som jeg bor i og har seilt noen mil, blant annet opp kysten fra Oslo til Lofoten. Har også jobbet som kokk (inkludert rorvakter) på en ekspedisjonsbåt som seiler mellom Ushuaia i Argentina og Antarktis. Så jeg har altså overlevd å stå ved roret flere runder over Drakestredet (dvs: jeg er ikke mørkredd og jeg blir ikke så lett sjøsjuk), og jeg er glad i å lage både god mat og god stemning underveis (de to henger gjerne sammen). Ellers så er jeg lærevillig! Respekterer kapteinen og vil gjerne lære mer om hvordan andre gjør det - uansett om de har seilt i førti dager eller førti år. En annen ting verdt å nevne er at jeg har jobbet på værstasjonene i Arktis (Bjørnøya og Jan Mayen) seks måneder i slengen. Så jeg er vant til å bo isolert, men tett på folk, og å kjenne på balansen mellom sosialisering og alenetid. Innmari viktig ombord på en seilbåt, spør du meg.
Er glad i å være ute (surfebrett, fjelltopper og midt i mellom), jobber med kunst og media, er yogainstruktør på si og generelt glad i livet!

Tenker å toge nedover til Portugal/Spania mot slutten av oktober. Kan mønstre på et sted sør i Europa, eller ta ferge over til Kanariøyene for å mønstre på.

Ser meg primært om etter en turbåt på eventyr, men er det noen som trenger "proffmannskap" så kan vi snakke om det. Har erfaring med proviantering og matlaging til 12 personer i en måned (uten resupply), vedlikehold, navigering etc.

Ombord på en turbåt deler jeg selvsagt gjerne på løpende utgifter - altså mat, drikke, havneavgifter, drivstoff etc!

Håper å finne rette båten!

Fair winds,
Kari Petronella

Visninger: 732

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Lyst på litt tur nå, vi er på vei ut Middelhavet på vei til Norge?

Heisann,
Jeg jobber til utpå høsten, så det går nok ikke.
Ha en fin tur nordover! :)

Hei Kari.
Ut fra der du beskriver deg, dine erfaringer og evner må du være den perfekte partner på båten:) da er vi to som liker yoga og god mat:)
Er på vei sørover langs svenske vestkysten med min Etap32, sommerferie. Videre til Læsø og så over til Arendal og tilbake til Tjøme. Selv om du jobber nå fram til høsten, er du velkommen om bord hvis du ha en langhelg eller ei uke disponibelt:)

Solfylt hilsen fra Väderöarna.
Carsten

Ta i så fall kontakt via epost: dreamundersails@gmail.com

Heisann Carsten,

Tusen takk for tilbudet! Jeg jobber ganske intenst denne sommeren, og hver ledig stund blir nok brukt ombord på min fine Centurion 32.
Har funnet meg en langturbåt å være mannskap på også nå, så livet smiler!

Ha en finfin sommer på havet!
Hilsen Kari i nord

Heisann Kari
Jeg skal bli med en seilbåt, som skal seile fra Poros sør for Athen med en Ocean star 51.2.
Kapteinen har planlagt å reise fra Poros 20.08.2019,og skal reise innom den greske kyst, Albania,Italia,Sardinia,Mallorca,Ibiza,den spanske kyst,Gibraltar,Kanariøyene,Kapp Verde øyene og over til Karibien.
Jeg regner med å bli med til Sardinia eller Mallorca.Mannge som vil være med,så kan være lurt å sjekke så snart som mulig.
https://captharald.wordpress.com
Hilsen Stig :-)

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår