Tenker og kjøpe oss seilbåt på rundt 40 fot og ha den liggende rundt hellas.. er det dyrt og ha båten hele året dær nede..

Visninger: 3450

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei.
Jeg er litt i samme situasjon.
Har nylig kjøpt seilbåt i Kroatia, hvor den har marinaplass ut vinteren.
Har hørt at det er lurt å være tidlig ute for å reservere båtplass for vinter -10/11.
Er da interessert i Hellas.
Hvis det er noen med konkrete tips så bukker og takker jeg på en gang.

Tom Harald - SY "La Linea"
Gratulere med båtkjøpet i kroatia skal si i fra vist jeg snapper opp noe som kan være til hjelp..kroatia har jo og blitt så veldig poulært og
det er jo veldig mange båter og velge mellom i dær... gikk det greit med deg og finne rett båt eller...
Hei
Vet dere om noen internett sider med båter for salg i Kroatia?
Har nesten full oversikt. Kan og anbefale en megler jeg har brukt som er helt enestående.
Send meg en mail så skal jeg sende deg info.
Prøv denne siden her
Hei.
her har du noe adresser som jeg har brukt for å se atter båt.
http://no.yachtwold.com og
her kan du søke på alt, forhandler, land størrelse pris merke,osv.
Jeg har funnet mye ineresant her.
Huskt at det er dårlige tider ute i europa så her er rom for pruting!

Kjell Inge
Har akkurat snakket med en som har hatt en bavaria i hellas i fire år..han sa det er mange som har båten på en øy utenfor Aten.
Rundt selve Aten er det selvsagt dyrt , men det skulle være en populær plass for mange nordmenn og svensker på denne øya..
Han skal sende meg mail denne uken med mere spesifikk innfo om dette.
Vi tenker og kjøpe en båt hoss han så dette er viktige spørsmål for oss..
Ellers hadde han veldig positive opplevelser om hellas som land og seile i..
Er det noen spesiell grunn til at du valgte og kjøpe båt i kroatia for så og dra til hellas ..?
Jeg var i Aten og kikket på flere båter. Fikk da inntrykk av at prisnivået på båt lå høyere der.
Og det trur jeg viste seg å stemme.
Grunnen til at jeg drar videre til Hellas er at Kroaterne har lagt nivået på havneavgifter til et nivå som en vanlig mann ikke kan leve med i lengden. Men Kroatia må utforskes først.

Er som sagt veldig interessert i info om marinaer i Hellas og håper andre som leser dette, og som har nyttig info kan hjelpe oss på vei.
Hei,

Gratulerer med beslutningen om å ha seilbåt i Middelhavet.

Jeg har selv seilt fire år i Middelhavet og hatt fast båtplass i Italia (Portoscuso, Sardinia), Tyrkia (Marmaris) og Israel (Hertzliya). Min båt er 39 fot (Oceanis 393). De nevnte stedene var moderne marinaer. Prisen for fast plass lå mellom 2000 og 2500 kroner per måned. Noen har trådløst Internett inkludert. Andre strøm.

Marinaer i Hellas ligger nok på samme nivå. Du kan jo google etter marinaenes egne websider, og se om du finner priser der ...

Selv har jeg ikke opplevd at det er rift om plassene, men det avhenger selvfølgelig av om det er høysesong eller ikke.

Lykke til!


Vennlig hilsen
Dag Ahlgren Smitt
Forfatter av boken «Tatt av havet»
www.dagahlgrensmitt.no

Hei, ser det er noen år siden denne " tråden" ble satt i gang. Hva ble det til, blei det båt? Hvordan løste det seg ang båtplass, samt til hvilken kostnad pr.år. 

Sitter her å " surfer" etter båt og plass. Tenker å reise nedover om et år´s tid og handle i Jan-Mars 15, så tips tas i mot med takk.

Hei!

Ønsker ikke være noen dreamkiller, men: Du vet at Hellas er ved å innføre en egen skatt på anløp av og opplag i greske havner?

Iflg engelske båtblader er det internasjonale cruisingmiljøet i harnisk over tiltaket, som mange mener er utidig, uvennlig og forsurende. Andre vil kanskje mene det er en kurant måte å skaffe sårt tiltrengte inntekter på, etter det økonomiske sammenbruddet. Uansett, tida er kanskje forbi for velvoksne båter i paradisiske farvann til en billig penge, i alle fall i tale om Hellas......

Se http://www.yachtingmonthly.com/news/536098/greek-tax-concessions-on...  

Mvh

Jan

 

Hei.

Har min båt 36ft på land på en Gresk øy. Paros. Koster 100 euro pr mnd, 150 euro for oppsett, 150 for utsett. Det brukes hjullaster og vogn, noe gammeldags må sies, men det funker jo. Flybillett fra Ttondheim til Aten ligger fra 1000 kr til 3000 pr pers, avhengig av dato. Båt fra Aten (Pireus) til Paros 35 euro (mener jeg å huske). Denne plassen passer sikkert ikke for de som er "fisefine" i og ned det er bare en båtoppevaringsplass og ikke en marina. Men alle fasilteter finns noen kilometer unna i byen Naousa, der havnen er.

Mvh

Eirik Fossen

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår