Til sommeren går ferden mot Grønland. Aktiviteter som klatring, brevandring og dykking må påregnes, fokus for turen kommer til å være å oppleve naturen og menneskene som bor der. 

Totalt sett er planen å bruke 3 måneder, inklusiv besøk Shetland, Færøyene og Island, muligens også Skottland på veien hjem. Jeg er ute etter mannskap som er interessert i å være med enten på deler eller hele turen, seilerfaring er ikke nødvendig men du bør være vant til å være utendørs - erfaring fra klatring/fjell kan også være et pluss.

Send en epost om du er interessert i å vite mer, se også www.blueboatblog.com og www.exspaindition.com for tidligere turer. 

Basert i Oslo, om dette ser interessant ut møtes vi for en prat og tar det derfra.

Espen

Visninger: 2066

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei! 

Vi er to gode venner som synest dette høyrest ut som eit kjempespennande eventyr. Vi kjenner kvarandre frå folkehøgskule og har begge erfaring med segling derifrå. Vi er studentar og har derfor lang og fleksibel sommarferie. Ta kontakt dersom de framleis har behov for mannskap: idunblia@gmail.com                           Vi er desverre splitta, ein i Trondheim og ein i Bergen men det er godt mogleg at vi kan gjenforeinast i Oslo ei helg og møte deg i samme slengen. 

Mvh. Idun Lia og Ingrid Grundnes

Alltid interessert i folk, you have mail!

Hei! Dette høres veldig interessant ut!! :) Ble veldig gira, så håper ikke det er forseint!

Jeg driver litt med dykking og klatrer en del. Har vært litt på seilbåt, men har ikke mye erfaring. Ellers en det har jeg og tre venninner krysset Spitsbergen på langs, så jeg vet en del om det å være på langtur og hva dette kreves, og ikke minst hvor spennende det er. 

Hilsen 

Ragnhild Tangen Bergsland 

Hei Ragnhild, kult prosjekt! Vi tar detaljene på mail :)

Hei! Dette hørtes utrolig interessant ut. Jeg er 21 og har ingen erfaring innen seiling enda, men ønsker veldig gjerne å lære. Har hatt en drøm om å bo i båt siden jeg gikk på ungdomsskolen, og elsker å være ute i naturen (spesielt på sjøen). Island og Skottland er to plasser som er høyt oppe på lista mi over steder å besøke, så denne turen hørtes altså perfekt ut på alle mulige måter. Jeg har vært på intervju til 71 grader nord og kom videre, så jeg venter på telefon i mars om jeg kommer videre til Lindesnes eller ikke. Hvis ikke, så hadde jeg egentlig tenkt til å reise til Thailand i et par måneder og trene kampsport, men denne turen hørtes enda bedre ut. Vil veldig gjerne høre mer om turen hvis du vil ha meg med! :) mail: fride@sugarlump.no

Bumper denne opp nå; på grunn av usikkerhet rundt reiserute blir muligens én av deltakerne å melde pass og jeg er på utkikk etter et mannskapsmedlem som kan være interessert i å delta på hele 3 måneders turen.selv om tidsfristen nå begynner å bli kort. Det kan evt være muligheter for å mønstre på på Island i slutten av juli og bli med 1-2 måneder. Send meg PM eller svar på denne tråden så tar vi det derfra :)

Hei! 

Når legger dere ut på tur? Jeg er en jente på 24 år som så veldig gjerne skulle vært med til Grønland og arktiske strøk. Jeg jobber en måned i sommer men har ellers en måned både før og etter som jeg kan være med om dette skulle være ønskelig og jeg får muligheten til å mønstre på/av på Island el. Jeg er mye ute, helst på ski eller til fots men har også drevet med klatring og dykking. Vet det begynner å bli liten tid, men håper likevel å høre fra dere! Hilsen Astrid (asfugl@gmail.com)

Hei!

Dette virker utrolig spennende å være med på! Jeg har ikke alt for mye seilerfaring men har klatra en del og vært ute i både vær og vind. Send gjerne over en epost om du fortsatt har behov for eventyrlystent mannskap.

Mvh Bård Nordseth

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår