Hei.

Jeg er er i ferd med å kjøpe en Leopard 40 fra 2008 som ligger på Tortola.
Båten har britisk Guernsey flagg.

Jeg skal seile båten i Karibien vinteren 12/13 med familien.
Jeg vurderer nå om jeg, mitt selskap, eller et nytt LTD skal kjøpe båten.

Er det noen som har noen gode råd eller erfaring fra lignende situasjoner?

Håper å høre fra dere, trenger sårt litt hjelp til dette.


Hilsen Øyvind.

Visninger: 452

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

har sendt dette videre til en som kanskje har litt peiling :)

Hei det er sjølvsagt mange for og i mot i din situasjon på den eine siden er du faktisk litt heldig dersom du kan kjøpe den igjennom eit firma da trenger du ikkje bruke private formue på kjøpet som du da allerede har blidt skattet for. Da bør du ha i dine vedtekter at du skal drive med utleige etc. dersom du får båten svært billig så kan privat kjøp være ok du slipper revisor som er på deg som kleggen for og finne ut om du bruker båten privat da må du betale markets leige til dit eget firma. vi har ein katamaran i firma i norge men vi valgte å betale momsen da gadd ikkje revisor å bry seg med hva båten blei brukt til. Vi har ein katamaran privat i Hellas for å slippe evt reaksjoner fra revisor vi fekk båten billig så da var det ok.

 

Hei Øyvind,

Vet dette ikke er helt det du spurte om nå, men legger ved link til et innlegg jeg har her på siden, dersom dere skulle ha behov for litt hjelp før, under eller etter kjøp/seiling i Karibien :)

God lørdag!

http://www.sorgenfri.com/forum/topics/trenger-du-dere-hjelp-p-trini...

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår