Spørsmål og svar om seiling og jordomseiling (462)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Båt til Jordomseiling?? Forslag? erfaring?

Hei. Jeg har nå begynt iverksetting av planlegging av jordomseiling. Er VELDIG i planlegging samt sparings delen. Planen min er om 3-5 år.…

Startet av Preben Andreassen

12 mai 27, 2011
Svar av Even haug

Hva er galt med denne avtale?

Båten, 41 fot, var gjort klar for langtur. NN hadde fått med seg 2 kamerater for turen. Deres plan var å seile fra Grenada langs hele kjede…

Startet av Nils Tarberg

1 mai 11, 2011
Svar av Anne Salbu

Dokumenter ifm langtur

Jeg har noen spørsmål:   Er blitt rådet å ha et stempel ombord - fordi det er mange tollere osv som mener det gir troverdighet. Hvilken inf…

Startet av Christian Stenberg

0 mai 7, 2011

Panamakanalen - Erfaringer, alternativer?

Har vært innom en del blogger, og lest en del om Panamaerfaringer - og det virker mildt sagt problematisk for småbåter å komme seg gjennom,…

Startet av Magne Hjelle

2 mai 2, 2011
Svar av truls nilsen

portbrooker

Heisann   Er det noen her inne som har erfaring (positivt og negativt) med booking av mooring gjennom portbrooker.com ?

Startet av Per Arne Karlsvik

0 apr 29, 2011

Kjøp av båt i Croatia gjennom Selmar Yacht

Særdeles fristende å kjøpe båt i Croatia og starte langturen herfra. Er det noen som har erfaring fra kjøp av båt her nede, ev. tilsvarende…

Startet av Eirik Otterbu

7 apr 9, 2011
Svar av Dag Ahlgren

Kan noen hjelpe meg å si hvilken båt Christian aadnøy er på?

Han reiste i februar fra Portugal til Tenerife , derfra over til karibien syns jeg han sa :-) Setter pris på hvis noen kan hjelpe meg å hil…

Startet av Thomas espeland

0 apr 8, 2011

Seilplan norskekysten

Hei Jeg tenkte å seile store deler av norskekysten i sommer og jeg holder nå på med å legge opp en seilingsrute. Jeg har satt opp et grovt…

Startet av Rune Haugland

0 mar 8, 2011

Lang vs kort kjøl

Om jeg ikke har misforstått vil en lang kjøl gi bedre retningsstabilitet og mer stødige seileegenskaper i grov sjø, men farten blir lavere…

Startet av Karsten Eig

2 feb 12, 2011
Svar av Arild Gjervik

Henter bringer din båt.

Påtar meg leveringsoppdrag over både korte og lange distanser. Nødvendig mannskap kan ordnes. Mer enn 70.000 nm. uten skader. Seilte Tønsbe…

Startet av Åge Finckenhagen

0 feb 9, 2011

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår