Spørsmål og svar om seiling og jordomseiling (462)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Båt og utstyr

Heisann, sjøvant gutt på 22år som planlegger jordomseiling, på 1-3år. med avreise april/mai 2010 Båt: 150 000MAX Noen tips? bostrøm 31? al…

Startet av Jørgen Andersen

5 aug 17, 2009
Svar av Karl Even Lande

seile nordøst-pasasjen

hei så en repotasje på tv2 om at isen smeltet i nordområdene å at en seilbåt skulle være den første som seilte dær. noen som vet va båten…

Startet av aksel olsen

6 jul 30, 2009
Svar av aksel olsen

valg av båt - 2 personer

Skal på langtur, ikke bestemt oss for hvor langt og hvor lenge, da ting står temmelig fritt. Men minst 1 år blir det, kanskje mer. Vi vil r…

Startet av jaug

5 jul 18, 2009
Svar av Nils Tarberg

Ønsker hjelp til transport av seilbåt

Min 37 fots Najad ligger i Hellas. Ønsker å få den hjem til Norge. Undersøker flere muligheter. Har ikke anledning til å seile hele veien s…

Startet av Kent Henriksen

5 jul 17, 2009
Svar av Tom Hovind

Billigst/enklest flytur til (og fra) St. Lucia ?

Jeg skal seile som mannskap på ARC til neste vinter, og lurer nå på om jeg skal få egen familie ned til St. Lucia for å møte oss, og så vær…

Startet av Wictor

2 jul 12, 2009
Svar av Nils Tarberg

Noen som skal over til shettland i sommer?

Skal til Shettland rundt 8. juni.. Reiser fra bergen. En del jeg lurer på: Er det nødvendig med flåte ombord eller stormfokke? Vi er to ikk…

Startet av Kurt Sundet

4 jun 22, 2009
Svar av Kjell Inge

Motorbrakett/Motorfeste problemer

Driver å setter på et motorfeste på en Happy 27. Problemet mitt er att når motoren skal tas opp, stanger motorhuset i akterenden og blir lå…

Startet av Stian Juell

1 jun 18, 2009
Svar av Stian Juell

Tips til rute

Vi er to stykk som netopp har kjøpt oss en Comfort 30 fra 1976, denne har vi tenkt å seile på langtur med. Vi har satt opp en rute, men vet…

Startet av Stian

3 jun 15, 2009
Svar av kjell72

Noen som har seilt Polen-Norge?, Seilrute-Sør for Bornholm, Adlergrund, bakkegrund

Hei, vi skal seile fra Gdansk i Juli, via København, marstrand ++ Jeg sitter og planlegger rute, og ser det er store grunner sør for Bornho…

Startet av Bjørn Kristian Neumann

0 jun 13, 2009

Karibia kontra Middelhavet

Hei, Vi er en liten familie med mor, far og en liten krabat på nå 3 år (5 år ved avreise) har bestemt oss for å dra på langtur 2011-2012. N…

Startet av Frank Olsen

6 jun 11, 2009
Svar av Frank Olsen

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår