Båtutstyr, ris og ros (20)

Diskusjoner Svar Siste hendelser

Argos Båtsenter i Bergen ---> STYR UNNA!

Dette er vår historie om Argos Båtsenter i Bergen.   I november 2009 fikk vi en elektrisk brann i starteren ombord i vår seilbåt. Dette og…

Startet av Magnus Antonsen

1 mar 29, 2012
Svar av Magnus Antonsen

Seilklær ris og ros Dyrt/ Billigt..

har erfart at dyrt fancy seiltøy blir utett lenge før billigt seiltøy uten Gore Tex. noen andre som har erfaringer med dette??

Startet av Nick Weis-Fogh

0 jan 29, 2012

Sorgenfri

Glassfiber, tre, stål, aluminium eller ferrosement

by pederok on 03 Mar 2008, 21:50 Dersom du kunne valgt på øverste hylle hvilket materiale ville du foretrukket for din langseiler? Selv l…

Startet av Peder O. Krogh

8 des 12, 2011
Svar av Anita

Kommunikasjonsproblemer i sorgenfri.com

Det er sikker noe med meg, men jeg har problemer med både å svare andre og finne mæ sjæl.. Jeg opprettet en portal "Vi som seiler i Middelh…

Startet av Vi som seiler i Middelhavet

0 feb 20, 2011

Elektrisk toalett

Et toalett om bord er ett problem. To toalett om bord er to problem. Dårlig vannsirkulasjon, tilstopping, og ikke minst lekkasje i pakninge…

Startet av Nils Tarberg

3 feb 16, 2011
Svar av Arild Gjervik

Lage ny rorkult

Er det noen som har erfaring med å lage ny rorkult, eventuellt hvor man kan bestille en ny rorkult? Rorpinnen på min albin balad har knukke…

Startet av Stian Juell

0 okt 28, 2010

Erfaringer med rullesystem til genoa?

Hei alleEr nå i den situasjonen at vi må bytte ut det trofaste Profurl (str42) systemet på forstaget. Dette har vært på båten i 15 år (inkl…

Startet av Ole Petter Hoem

0 okt 27, 2010

Sikkehet til sjøs, hva er minstekravet?

Hadde en seiltur i Mai 2009 fra Tunisia til Mallorca. Dette ble en fin tur med opplevelser som ga oss både gode og dårlig erfaringer. Som b…

Startet av Ronin

4 feb 14, 2010
Svar av Christian Vik

Aquair 100 fra Ampair

Hei Jeg vurderer å kjøpe en slik: http://www.boost-energy.com/ampair/products_product4.asp med sett for "heis-i-riggen"-vindgenerator. Er…

Startet av magnar

1 jan 30, 2010
Svar av Jon-Håkon Hageli

Sorgenfri

Volvo penta

by pederok on 21 Dec 2007, 11:27 Vil på det sterkeste advare mot Volvo Penta motor, iallefall av eldre årgang, når man skal på langtur. Re…

Startet av Peder O. Krogh

1 apr 6, 2009
Svar av Trond Hjertø

RSS

På sorgenfri.com møter du likesinnede som liker seiling og da spesielt langseilere som digger langseiling eller jordomseiling.

© 2024   Opprettet av Sorgenfri.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår